PWA přinášejí nový trend do tvorby softwaru na míru, který kombinuje výhody tradičních webových aplikací s funkcionalitou a uživatelským zážitkem nativních aplikací. Díky tomu nabízejí rychlejší načítání a možnost práce offline, což je umožněno skripty zvanými service workers, které ukládají obsah do mezipaměti.
PWA jsou také multiplatformní, což znamená, že jedno řešení (jeden kód) funguje na různých zařízeních, včetně počítačů, tabletů a smartphonů, bez potřeby vytvářet samostatné verze pro různé operační systémy. Díky tomu je možné provádět multiplatformní vývoj za výrazně nižší ceny. Uživatelský zážitek je velmi podobný nativním aplikacím, což zahrnuje možnosti jako přidání aplikace na domovskou obrazovku a přijímání push notifikací.
Zajímavosti ze světa:
- PWA mají o 60% menší bezpečnostní zranitelnost, než nativní aplikace.
- 70% uživatelů dává přednost PWA před nativními aplikacemi.
- 80% uživatelů přidává své PWA na domovskou obrazovku svého zařízení.
- Zpravodajské portály, které ke svému provozu využívají PWA dosahují 20% nárůstu vracejících se čtenářů.
- Aplikace Starbucks, která funguje na PWA, dvojnásobně zvýšila denní počet uživatelů a srovnala poměr objednávek z počítačů a telefonů.
- Aplikace Tinder díky PWA zmenšila svoji velikost na Androidu o 90% a tím docílila výrazného zrychlení.
- Alibaba zvýšila konverze na mobilním webu o 76 % , přičemž získala o 14 % více měsíčně aktivních uživatelů na iOS a o 30 % více na Androidu.
- PWA aplikace jsou všude mezi námi, jedná se například o Uber, Telegram, Twitter, Google Maps. Najdeme je ale i v českých aplikacích Dáme jídlo (Foodora) nebo Kiwi.
Zdroj: https://www.notifyvisitors.com/blog/pwa-statistics/, https://www.pwastats.com/