5 inspirativních příkladů úspěšných webových aplikací na míru

Na jakých zajímavých projektech v MEMOS Software pracujeme? Podílíme se na vývoji aplikací na míru pro státní správu, outsourcujeme řešení pro velké firmy a spolupracujeme také na projektech neziskových organizací.  V MEMOS Software pomáháme s automatizací v různých sektorech. Klíčová je pro nás proto vstupní analýza projektu. Díky ní pochopíme klientovy cíle a vytvoříme aplikaci na míru, která automatizuje jeho procesy a usnadní mu práci napříč odděleními.

Moravský rybářský svaz

Obory spojené s přírodou jako rybáři, myslivci a další nejsou zrovna známí mírou digitalizace a progresivního přístupu. Přesto nás Moravský rybářský svaz oslovil, abychom mu pomohli s inovací postupů, které usnadní vydávání povolenek a registraci členů.

Výsledkem je webová aplikace MORS II. Vše ale začalo podrobnou analýzou projektu, při které jsme se zaměřili na specifické potřeby klienta. Aplikaci jsme rozdělili do tří částí:

  • Administrativa – část určená k zakládání nových členů, členských základen, ceníků, revírů, rybářských kroužků a dalších.
  • Správa povolenek – díky ní si jednotlivé rybářské základny samy vystavují členské karty. Přes modul probíhá také prodej a fakturace povolenek. Jednotliví členové mají možnost online vedení rybářských karet.
  • Rozhraní pro rybářskou stráž – na české scéně unikátní rozhraní pro mobilní telefony, které využívá rybářská stráž při revírních kontrolách. Kontroly se provádějí na základě unikátního QR kódu, který dostane každý člen ve svazu.Informační systémy Poslanecké sněmovny ČR

Poslanecká sněmovna je trochu jiný typ projektu… Aplikace při převzetí už existovaly, šlo hlavně o jejich správu a modernizaci. Od roku 2019 jsme pro Poslaneckou sněmovnu vyvinuli přes 20 aplikací, které usnadňují chod dolní komory.

Do digitální podoby jsme převedli Přihlášky do rozpravy a Omluvy. Vše se předává do Open-data, takže má k údajům přístup široká veřejnost a novináři. Inovovali jsme také aplikace na evidenci majetku, budov, osob, přístupových karet a další.

Potravinové banky

Rádi dáváme prostor projektům, které mají smysl. A Česká federace potravinových bank dlouhodobě odvádí skvělou práci tam, kde je to potřeba. Jen jim to v poslední době drhlo na úrovni optimalizace a potřebovali pomoc se zlepšením logistiky výdejových balíčků.

Všechny důležité kroky jsme sjednotili do jednoho systému a propojili jsme jednotlivé banky, sociální pracovníky a občany v nouzi. Do interního systému mají přístup pouze ověření uživatelé na úrovni potravinových bank a sociálních pracovníků. Vše vypadá až neuvěřitelně prostě.

  1. Pracovník potravinové banky vytvoří výdejní místo.
  2. Nastaví kritéria (děti × senioři, potravinové intolerance a další).
  3. Přiřadí konkrétní osoby s nárokem na balíček

Na konce procesu se vše vyexportuje a v jednoduché excelovské tabulce dostane na výdejní místo. Samotní pracovní na výdeji mají díky tomu jasný přehled nad tím, kdo co dostane. Děkujeme za tuhle šanci!

Interní systém pro multilevel prodej

Zástupce kvalitní švýcarské kosmetiky JUST CS nás požádal o správu jejich aplikace JUSTIS. O co šlo? To jsme na začátku sami nevěděli. Přebírání již hotové práce vyžaduje citlivý přístup,  důkladnou analýzu a rozhovory s klientem.

Výsledkem je komplexní provozní systém s napojením na externí nástroje jako Mailchimp, SMS bránu, Bank ID a další. Díky štítkové systému se v něm prodejci snadno zorientují a vše navíc běží v cloudu.

Nejvíce se nám ale líbí modul Školení. V něm si prodejci zakládají vlastní akce, ke kterým přidělují parametry (ceny, slevy, bonusy, dotazníky, reporting). Pro ostatní zde pak funguje možnost přihlášení na školení.

Systém pro řízení importu vozů Subaru

Současný importér vozů Subaru se potýkal s dlouhodobým problémem – jejich zastaralý a nepřehledný systém již dávno neodpovídal požadavkům moderní doby. Tohle byla výzva! A v MEMOS Software jsme se jí zhostili s vervou.

Pod našima rukama vznikl díky agilnímu vývoji systém, který odpovídal klientovým požadavkům:

  • Efektivní správa a objednávky nových vozidel
  • Evidence a distribuce náhradních dílů
  • Podpora procesů spojených s garančními opravami a servisem
  • Přehledné rozhraní pro dealery a interní tým

A nyní máme hotovo. Samotný vývoj trval zhruba rok a bez spolupráce s klientem bychom to nezvládli. Subaru ČR dostalo komplexní nástroj, který nahradil jejich stávající roztříštěná řešení a zefektivnil procesy napříč všemi úrovněmi prodeji.

Moderní webové aplikace na míru i pro vás

Parkuje vám před domem Subaru, sledujete rozpravy v Poslanecké sněmovně nebo potkáváte dodávky potravinové banky? Tak to nás těší. Každý projekt pro nás představuje nové výzvy, kterým čelíme s odvahou nám vlastní. Přidáte se mezi spokojené klienty?

Podobné články

Líbil se vám článek?
Sdílejte ho na sociálních sítích

Autor článku:

Martin Dušek

Martin Dušek

Marketingový ředitel
Datum zveřejnění: 20.05.2025

NEWSLETTER

Novinka ze světa vývoje přímo do vaší schránky.

Přihlaste se k odběru novinek.

    Souhlasím se zpracováním osobních údajů podle GDPR