Digitalizace podniku jako cesta k efektivitě a konkurenceschopnosti

V dnešní době, kdy technologie rychle mění nejen naše každodenní životy, ale i způsob, jakým firmy fungují, se stává digitalizace a inovace v rámci podniku nezbytným krokem pro většinu odvětví. Nicméně, co to přesně znamená? Jaké jsou výhody a jaký postup byste pro tento zásadní vývoj měli zvolit? V tomto článku se vám pokusíme danou problematiku alespoň trochu přiblížit. Zabýváme se vývojem softwaru na zakázku a máme přes 20 let zkušeností, takže rozumíme jak možnostem, tak i výzvám, které digitalizace podniku přináší.

O “digitalizaci” se v posledních letech ve veřejném prostoru velmi mluví, co si však za ní můžeme představit? Digitalizace firmy není jen o přechodu od papíru na cloudové úložiště. Jde o komplexní změnu, jak firma funguje, uvažuje a jak poskytuje hodnotu svým stakeholderům. Digitalizace není pouze proces, je to strategická změna, která by měla prostoupit napříč celou firmou. Jde o propojení všech aspektů podnikání — od interních procesů až po vztahy se zákazníky.  

Tyto strategické kroky umožňují firmám přidávat hodnotu na zcela nových úrovních, a výrazně tak ovlivňovat aktuální a zastaralé procesy. Velmi často je tyto nové přístupy nutné kombinovat s modernizací IT infrastruktury. Díky inovacím v softwarových řešeních lze totiž dosáhnout sofistikovanější analýzy dat, která pomáhá identifikovat nové příležitosti i potenciální hrozby, a zároveň i lépe optimalizovat postupy a procesy.  

V kontextu digitalizace a modernizace je důležité nezapomínat, že technologie nejsou cílem, ale prostředkem. Cílem je poskytnout zákazníkům lepší služby, zefektivnit interní procesy a udržet se v konkurenceschopném prostředí. Technologická řešení jsou pouze nástroji, které vám v tom mohou pomoci. Dalším velmi důležitým pojmem v rámci této problematicky je bezesporu „softwarová inovace”. Ta zahrnuje implementaci nových aplikací, programů a nástrojů, které pomáhají firmě adekvátně reagovat na nastalé změny.  

Do jisté míry růstu firmy vám s tím pomohou univerzální řešení, která jsou tvořena pro široké pokrytí potřeb trhu. Postupem času se ale každá společnost dostává do fáze, kdy krabicová řešení již nedokáží plně podporovat progres a postup firmy. V tu chvíli by na scénu mělo přijít zvážení vývoje přesně na míru potřeb společnosti. Právě vývoji softwaru na zakázku se věnujeme už od roku 2003, a za tu dobu nám klávesnicemi prošly milióny řádků kódů, které pomáhají firmám po celém světě s efektivní prací a přípravou na aktuální výzvy.  

Různá odvětví mají různé potřeby a požadavky, které lze řešit prostřednictvím vlastních aplikací a programů. Podívejme se například na zdravotnictví. Softwarová řešení na míru mohou zjednodušit správu pacientských záznamů, pomoci s diagnostikou nebo zefektivnit vedení skladů. Náš tým stojí například za vývojem skladového systému pro nemocnice Nemlog, aplikací pro kardiology a jejich pacienty “Moje srdce”, i vývojem pro významnou americkou společnost Edwards Lifesciences.  

Příklad můžeme uvést také v retailovém průmyslu, kde modernizace IT a softwarová inovace zahrnuje například implementaci inteligentních systémů pro plánování produkce, sledování výroby nebo personalizované marketingové nástroje. Není to ale jen o softwarových řešeních na míru. Modernizace podniku a digitalizace mohou zahrnovat i věci jako zavedení bezhotovostních plateb, používání IoT zařízení pro sběr dat, nebo třeba využití umělé inteligence pro analýzu velkých datových sad.  

Rozhodně už neplatí přežité myšlenky, že vývoj na míru si mohou dovolit pouze ti největší světoví hráči. Příkladem tohoto roku je i naše spolupráce s neziskovou organizací Česká asociace potravinových bank, pro kterou jsme programovali softwarové řešení přesně na míru potřeb.  

Pokud i vy směřujete do fáze, kdy vám krabicová řešení brzdí růst a ztrácejí konkurenční výhodu, neváhejte nás kontaktovat. Náš tým odborníků s vámi projde možnosti a nezávazně připraví základní analýzu, díky které můžete získat nový pohled, ale i časový a cenový odhad.  

Podobné články

Líbil se vám článek?
Sdílejte ho na sociálních sítích

Autor článku:

Martin Dušek

Martin Dušek

Marketingový ředitel
Datum zveřejnění: 12.11.2023