Cenové kategorie vývoje
Stejně jako v jiných odvětví i ve vývoji vlastních mobilních služeb existují lowcost i high-end řešení. Vždy záleží na konkrétních požadavcích klienta. V MEMOS se specializujeme na aplikace s vyšší pořizovací cenou – za to ale s vysokou kvalitou a nízkou provozní cenou.
Low cost aplikace
Jedná se o malé programy, za kterými stojí nápad. Pořizovací cena je nižší než 100 000 Kč – obvykle jde ale pouze o základní vývoj mobilních aplikací na míru ve fázi prototypu. Jednotlivá řešení navíc často stojí na šabloně, která má omezené možnosti.
Middle cost
Zlatá střední třída, ve které najdete i složitější mobilní aplikace. Mnohem častěji se ale potkáte s MVP softwarem, jehož investoři usilují o co nejrychlejší uvedení produkt na trh a následující vývoj. Middle cost kategorie se pohybuje mezi 100 až 500 000 Kč za vývoj.
High-end
Tady už jde do tuhého. Cenovka high-end aplikací začíná na půl milionu. Celkové náklady na vývoj ale nezřídka přesahují 1 mil. Kč. Jedná se o složité multiplatformní služby s napojením na externí software a s různými úrovněmi uživatelských přístupů.
Velikost aplikace
Nad vývojem aplikací lze uvažovat v intencích cenových relací. Mnohem výhodnější je ale přemýšlení ve smyslu samotné velikosti aplikace a způsobu jejího užívání. Velikost se totiž podílí na finální ceně a tvoří značnou část rozpočtu.
- MVP (Minimum Viable Product) – základní verze, u níž kontinuálně s provozem probíhá testování a vývoj. Cílem je co nejrychlejší uvedení na trh. Další vývoj se financuje již samotným provozem appky.
- Základní aplikace – jedná se o řešení s minimem funkcí a omezeným počtem obrazovek. Základní aplikace jsou větší než MVP, přesto se ale dodávají bez backendu a rozšířené API. Jedná se o ideální variantu s omezeným rozpočtem.
- Pokročilá aplikace – sofistikovaný produkt s širokým množstvím funkcí. Data se dynamicky ukládají a za aplikací stojí backend a napojení na API. Obsahuje složitější algoritmy jako personalizaci a využití umělé inteligence.
- Komplexní aplikace – na pomyslném vrcholu se nachází software určené pro masové využití. Rozsáhlé funkce a složité obrazovky, které využívají propojení s databázemi a cloudem. Kromě pokročilých funkcí využívají high-end bezpečnostní protokoly.
Co ovlivňuje cenu mobilní aplikace?
Víme, kolik stojí vlastní mobilní aplikace. Jaké faktory, kromě její velikosti, se podílejí na ceně? V MEMOS děláme cenové nabídky na míru. Přesto je ale dobré, když klient ví, co se podepíše na ceně produktu.
Cenu navyšuje dlouhý vývoj a nejasné zadání. Ta jdou často ruku v ruce. Čím déle trvá vývoj, tím více stojí. Dlouhý vývoj ale mnohdy způsobuje nejasné zadání ze strany klienta. I proto klientům nabízíme bezplatnou analýzu projektu, ve které zhodnotíme jeho potenciál.
Do ceny se promítá i údržba a náklady na marketing. Za první zmíněné zaplatíte mezi 10 až 20 % původní ceny za rok. Náklady na marketing se pojí zejména s uvedením vlastního software na trh.
Vlastní mobilní aplikace není levný produkt. Za kvalitu si zkrátka zaplatíte. Přemýšlejte nad ní ale jako nad investicí. Kvalitní firma na vývoj software vás ale podrží a za appku nezaplatíte víc, než musíte.