Kdy se vyplatí správa firemního softwaru?

IT oddělení tvoří centrální mozek firem. Požadavky na modernizaci a využití pokročilých nástrojů rostou – kdo se nepřizpůsobí, tomu ujede vlak. Ne každá společnost má ale prostředky na vlastní IT oddělení – pro ty je zde externí správa firemního softwaru.

Co je to správa firemního softwaru?

Pod pojmem správa firemního softwaru se skrývá komplexní mix lidí, služeb a nástrojů. Nejde o jednoho firemního ajťáka, který zapojuje počítače, instaluje operační systémy a ve volném čase ještě píše na firemní sociální sítě.

Vlastní IT oddělení se malým a středním firmám nevyplatí. Jeden člověk je málo a nemá požadovanou odbornost na pokrytí všech potřeb. Interní IT oddělení ale vyjde i na několik stovek tisíc měsíčně.

Péče o softwarové prostředí ve firmě

Správa firemního softwaru zahrnuje kompletní balíček služeb k zajištění bezproblémového chodu programů a nástrojů, které firma využívá. 

  • Aktualizace – pravidelné aktualizace a modernizace software na míru, aby odpovídal aktuálním potřebám firmy.
  • Monitoring – sledování stavu softwaru, chyb a výkonu, generování reportů pro vyhodnocování efektivity, zjištění problémů a dalšího rozvoje.
  • Zabezpečení – ochrana softwaru před kybernetickými hrozbami, viry a malwarem včetně zajištění bezpečného ukládání dat. 
  • Podpora uživatelů – poskytování zákaznické podpory v případě potíží se softwarem, zajištění školení a integrace nových nástrojů do chodu firmy.
  • Virtualizace a cloudové služby – využití virtualizace a cloudu pro efektivnější správu a zálohování dat.

Proč je správa firemního softwaru důležitá?

Péče o firemní software udržuje firmu a využívané nástroje aktuální. Kromě toho je správa firemního softwaru klíčová při zajištění zabezpečení firemních dat a bezpečného chodu firmy. Firmám snižuje náklady – funkční software nechybuje a tudíž negeneruje ztráty.

Outsourcing IT oddělení zvyšuje konkurenceschopnost. Díky flexibilním kapacitám firem na externí správu softwaru společnost lépe zareaguje na změny na trhu a udrží tempo s konkurencí. 

V neposlední řadě jde také o dodržování platné legislativy. IT sektor v posledních letech prošel mnohými změnami – ať už jde o GDPR, cookies nebo chystaný zákon o kybernetické bezpečnosti. Externí firma zajistí soulad firemního softwaru s aktuálními legislativními požadavky.

Na vlnách technologických trendů

Umělá inteligence, automatizace, internet of things, cloudové služby nebo elektronická fakturace – to je jenom zlomek služeb, jejichž nasazením si firma vytvoří konkurenční výhodu. K integraci ale krabicové řešení nestačí, proto firmy investují do softwaru na míru.

Vlastní firemní software ale vyžaduje komplexní správu a péči. IT agentura vytvoří systém, který se přizpůsobí firmě. Implementace změn a inovací se ale neobejde bez zásahu programátorů a vývojářů. Ty si ale malé a střední firmy nemohou dovolit.

Kdy se vyplatí externí správa firemního softwaru?

Velkým firmám se vlastní IT oddělení vyplatí. Z našeho srovnání ale vyplývá, že pro malé a střední firmy jde o neudržitelný náklad. Jeden IT pracovník firmu vyjde v průměru na 100 000 Kč měsíčně – a to nepočítáme skryté náklady na zaškolení, nemocenskou a další.

Správa firemního softwaru zajistí dostatečné kapacity, odbornost a zbaví podnikatele nákladů na správu licencí. Pro malé a střední firmy jde o schůdné řešení, díky kterému jim neujede vlak a neztratí tempo s konkurencí.

Kolik stojí IT outsourcing?

V MEMOS Software tvoříme individuální nabídky pro klienty – záleží na jejich požadavcích a velikosti spravovaného systému. Předplaťte si naše měsíční kapacity a zbylé hodiny využijeme na zlepšení stávajícího systému. Správa firemního softwaru pro nás v MEMOS Software neznamená jen udržení současných stavů, ale postupné zlepšování a inovace.

Napište nám a naceníme pro vás správu firemního softwaru. Součástí smlouvy je podepsaná doložka o mlčenlivosti. Při vývoji a správě aplikací pracujeme s nejmodernějšími technologiemi a využíváme moderní zabezpečení dat v cloudu od Microsoftu.

Podobné články

Líbil se vám článek?
Sdílejte ho na sociálních sítích

Autor článku:

Martin Dušek

Martin Dušek

Marketingový ředitel
Datum zveřejnění: 27.08.2025

NEWSLETTER

Novinka ze světa vývoje přímo do vaší schránky.

Přihlaste se k odběru novinek.

    Souhlasím se zpracováním osobních údajů podle GDPR