TOP 5 programů na řízení projektů

Potřebujete efektivně řídit vaši firmu a hledáte způsob, který vám ušetří čas a peníze? Programy na řízení projektů mohou být při správném využívání užitečným pomocníkem, který urychlí i usnadní vaši práci a dodá ji systematičnost. Představme si pět populárních aplikací.

Projektové řízení je výzvou pro každou firmu bez ohledu na její velikost a softwary na řízení projektů se mohou stát nezbytným asistentem. Jsou navrženy tak, aby zjednodušily komplexní úkoly spojené s projektovým řízením a zlepšily efektivitu týmové spolupráce. Pomáhají plánovat, organizovat či sledovat projekty a přinášejí také další výhody, jako je zvýšení produktivity, minimalizace rizik a mnoho dalšího.

Představme si blíže pět oblíbených softwarů, které by neměly uniknout vaší pozornosti.

Microsoft Project

Tento robustní systém nabízí široké spektrum využití. Jedná se o komplexní a všestranný nástroj vhodný zejména pro velké korporace či organizace s vyššími nároky.

Nabízí pokročilé funkce, jako jsou Ganttovy diagramy (vizualizují plány pomocí časových os a grafů), správa a alokace zdrojů, možnost stanovení milníků a sledování pokroku v reálném čase, integraci s Microsoft Teams a dalšími nástroji pro zlepšení týmové spolupráce či vytváření podrobných zpráv a analýz pro lepší rozhodování.

Pro menší firmy, startupy, freelancery či týmy preferující jednoduché a intuitivní nástroje však může být jeho robustnost přítěží.

Trello

Naopak jednoduchý a přehledný Trello je pro menší subjekty ideální.

Uživatelům umožňuje spravovat úkoly pomocí nástěnek, seznamů a karet. Nástěnky pomáhají s organizací tasků, seznamy s jejich strukturalizací v jednotlivých fázích, karty pak mohou obsahovat popis, přílohy, termíny, kontrolní seznamy, komentáře a mnoho dalšího. Uživatel tak má vše důležité na očích. Díky intuitivnímu uživatelskému rozhraní a možnosti vizuální organizace úkolů pomocí „drag-and-drop“ je oblíbený mezi mnoha profesionály. 

Trello se integruje s dalšími aplikacemi, jako jsou Slack, Google Drive či Dropbox. Pomocí Butleru, vestavěného nástroje pro automatizaci, mohou uživatelé nastavit automatické akce, které ušetří čas a zjednoduší pracovní procesy. Jestliže jste však náročnější uživatel a pracujete se složitými koncepty, mohou vám začít chybět rozšířenější funkce.

Asana

Asana je poměrně univerzálním programem ideálním pro střední a velké týmy, ale i pro týmy pracující na dálku, či například vzdělávací instituce.

Jeho všestrannost může být předností, ale i slabinou. Lze jej využívat při práci s jednoduchými seznamy, ale i pro tvorbu komplexních plánů. Stejně jako Trello nabízí seznamy a nástěnky, dále pak integrovaný kalendář či vizualizaci plánů v časové ose (tzv. Timeline). Přehledné a snadno použitelné rozhraní umožňuje sledovat projekty na různých úrovních a zajišťuje, že každý ví, co má dělat.

V případě specifičtějších požadavků se stává jeho univerzálnost limitem. Pro jednotlivce či malé firmy může být zbytečně komplexní. Týmy s jednoduššími projekty mohou upřednostnit například zmíněné Trello. Jinou variantu by měli zvážit také uživatelé hledající plně offline řešení.

JIRA

Jedná se o vysoce pokročilý a přizpůsobitelný nástroj. Je neocenitelný především pro IT firmy ke sledování chyb či pro správu verzí. Zvláště pak užitečný bývá pro vývojáře softwaru, kteří pracují s agilními metodikami jako jsou Scrum a Kanaban. 

Umožňuje sledování problémů, chyb a požadavků či podle potřeb přizpůsobuje pracovní postupy. Integruje s řadou nástrojů a služeb včetně Confluence, Bitbucket, Slack nebo GitHub. Nabízí pokročilé možnosti reportování a analytiky, je vysoce přizpůsobitelný a poskytuje bezpečnostní funkce. Pakliže nepracujete v IT sektoru či s vývojem softwaru, může být jeho komplexnost nadbytečná

Freelo

České Freelo se vyznačuje jednoduchostí, dostupností, přehledností a uživatelsky přívětivým rozhraním, které ocení zejména menší či středně velké firmy, freelanceři, kreativní agentury a mnoho dalších. Zaměřuje se na zjednodušení spolupráce a komunikaci v týmech. Napomáhá s efektivní správou úkolů mezi jednotlivými členy, nabízí integrovaná diskusní vlákna, kontrolní seznamy sledující dílčí pokroky či kalendář. Přímo v rámci projektů pak lze nahrávat a sdílet soubory či používat tzv. time tracking určený ke sledování na úkolech stráveného času. Freelo podporuje integraci se službami jako Google Drive nebo Droppox a umožňuje přístup odkudkoli prostřednictvím mobilní aplikace. Bonusem je podpora českého jazyka.

V případě, že vaše firma roste, může se stát jeho jednoduchost omezující.

Kolik vás hotový software bude stát?

Ceny za pořízení jednotlivých typů licencí můžete porovnat v následujících odkazech:

Microsoft Project

Trello

Asana

JIRA

Freelo

Když krabicová řešení nestačí: Vývoj softwaru na míru

Jmenovaných pět populárních softwarů, na které jsme se zaměřili, se mohou stát zásadní podporou při každodenním provozu ve firmě a jakousi „pravou rukou“ pro kohokoliv – od drobných podnikatelů až po velké korporace. Ne vždy však již hotový systém splňuje všechny potřebné parametry.

Pokud o programu na řízení projektů uvažujete, ale zjistili jste, že žádná z na trhu dostupných variant neodpovídá vašim představám, může pro vás být možností vývoj softwaru na míru. V MEMOS se specializujeme na vývoj zakázkových řešení. Softwary navrhujeme na míru zákazníkům, kteří od systému požadují funkce odpovídající jejich specifickým potřebám. V případě, že vás zajímá více informací, neváhejte nás kontaktovat.

Ať už se rozhodnete zvolit cestu existujícího systému, řešení na míru, anebo zjistíte, že si zatím vystačíte s tím, co již používáte, vždy pečlivě zvažte veškeré aspekty.

Podobné články

Líbil se vám článek?
Sdílejte ho na sociálních sítích

Autor článku:

Martin Dušek

Martin Dušek

Marketingový ředitel
Datum zveřejnění: 22.07.2024