Jak ochránit vaše zákazníky před online útoky 

Každá firma by měla chránit své zákazníky před útoky hackerů, jinak riskuje poškozenou pověst a vážné finanční a právní následky. Podívejte se, jak svou firmu před nezvanými hosty na internetu zabezpečit, a ověřte si, jestli vaše klienty před podvody opravdu dobře chráníte. 

V online světě zákazníkům hrozí řada podvodů. Mezi ty nejčastější patří odcizení údajů na platební kartě nebo falšování firemní identity, kdy zločinci napodobují skutečné firmy pomocí podvodných e-mailů, falešných webových stránek a falešných faktur. A byť se jedná o nepříjemné téma, zákaznická data může teoreticky ukrást i zaměstnanec, takže i tady je prevence na místě.

Naštěstí je pro firmy dostatečnou motivací pro zavedení bezpečnostních opatření snaha vyhnout se právním a finančním postihům. Další finanční ztráty pak může z dlouhodobého hlediska způsobit také ztráta důvěry zákazníků.

Když ale podniknete všechny potřebné kroky k ochraně svých zákazníků, můžete naopak otázku zabezpečení využít ve svůj prospěch. Většina zákazníků bezpečnostní opatření ocení a budou ochotnější u vás nakupovat. Co tedy můžete pro online ochranu zákazníků udělat?

 

1. Zabezpečte registrace nových zákazníků

Když firmy přijímají nové zákazníky na webových stránkách nebo v aplikacích, a ne v kamenné provozovně, měly by nastavit jistá bezpečnostní opatření.

V minulosti byly finanční instituce jedinými organizacemi, které byly povinny ověřovat totožnost osob, protože v opačném případě se vystavovaly nebezpečí, že půjčí peníze podvodníkům, kteří použili falešné nebo ukradené údaje a pak zmizeli bez vrácení peněz.

To samé dnes hrozí i v online světě. Hackeři se stále více zdokonalují a firmy se musí proti těmto potenciálním hrozbám chránit. Proto je velmi důležité nastavit bezpečnostní opatření, která zajistí, že uživatelé jsou ti, za které se vydávají:

  • Ověření e-mailové adresy
  • Dvoufaktorové přihlášení
  • Vyžadujte silná hesla

 

2. Chraňte svou firmu před e-mailovými podvody a phishingem

Kyberzločinci stále bohatě profitují z phishingových útoků. Jejich podvody jsou stále zkušenější a jejich e-maily i podvodné weby, na které jejich odkazy směřují, často vypadají zcela přesvědčivě a legitimně.

Proto je potřeba, aby každý zaměstnancem byl obezřetný u každého odkazu nebo souboru. Pokud z kontextu e-mailu není zřejmé, že odkaz nebo příloha jsou bezpečné, a pokud e-mail neočekáváte, předpokládejte, že kliknutím na něj se můžete dostat do problémů.

TIP: Je velmi důležité proškolit zaměstnance o rizicích phishingu. Osvětu ale můžete šířit i mezi vašimi zákazníky (podobně jako internetoví tvůrci Kluci z Prahy ve spolupráci s ČSOB) a ochránit tak jejich finanční prostředky, které mohou vynaložit u vás.

 

3. Používejte zabezpečené platební metody

Uživatelé při nákupu v online obchodě volí z možností online plateb, přičemž většina platebních metod zahrnuje citlivé informace, jako jsou čísla kreditních karet a osobní údaje. To bohužel otevírá možnost, že tyto informace budou vystaveny hackerům.

Abyste tomu předešli, můžete zákazníkům namísto běžné platební brány bankovních institucí nabídnout zabezpečené platební řešení, jako je například PayPal nebo Google Pay, které při samotné platbě žádné údaje uživatele nevyžadují.

 

4. Spravujte přístup zaměstnanců k informacím

Spousta firem přenáší citlivé údaje z jednoho oddělení do druhého a interně sdílí uživatelská data bez jakýchkoliv omezení. Pro provoz firmy je to většinou nezbytné, ale zároveň hrozí, že se některé z těchto informací mohou ztratit nebo dostat se do nesprávných rukou.

Můžete tomu ale předejít tím, že určíte pouze oddělení nebo několik zaměstnanců, kteří budou mít na starosti zpracování uživatelských údajů, a vyhnete se tak jejich sdílení. K tomu je ideální zavést softwarové řešení, které efektivní správu citlivých údajů umožní.

 

5. Zabezpečte vaši firemní síť

Další způsob, jak ochránit vaše online zákazníky před podvody, je zabezpečení sítě.

Musíte zabezpečit svou firemní síť tak, aby se k ní nemohly připojit neoprávněné osoby a získat přístup k vašim souborům nebo špehovat váš online provoz s cílem získat přístup k vašim online účtům a k citlivým údajům vašich zákazníků.

Základ je změnit u administrátorských účtů hesla a používat delší, silnější a jedinečná hesla, stejně jako aktualizovat všechny aplikace nebo software, které ve vaší firmě používáte k práci.

 

Online podvody se vyvíjejí stejně rychle jako technologie. Firmy proto musí vyvinout způsoby, jak chránit sebe i své zákazníky.

Pokud si chcete ověřit, že úroveň zabezpečení vašeho podnikání je na dostatečné úrovni, ozvěte se nám na [email protected]. Rádi provedeme bezplatnou analýzu vašeho IT.

Líbil se vám článek?
Sdílejte ho na sociálních sítích

Autor článku:

Ondřej Svoboda

Ondřej Svoboda

Marketing
Datum zveřejnění: 06.12.2022