Pohodová kancelář je základem úspěchu! Jak office manažerka Anna Mikušiaková zvládá převážně mužský kolektiv?

  • Úvodní stránka
  • Blog
  • Pohodová kancelář je základem úspěchu! Jak office manažerka Anna Mikušiaková zvládá převážně mužský kolektiv?
V přátelském prostředí firmy MEMOS Software se setkáváme s Annou Mikušiakovou, office manažerkou, která pomáhá budovat přátelskou atmosféru v kanceláři. Anna má na starosti nejen účetnictví a administrativu, ale také celkový chod kanceláře. V následujícím rozhovoru se dozvíte, jak se stará o pohodlí zaměstnanců, aby se každý cítil jako doma.

Aničko, jaké jsou podle tebe tři základní věci, které tvoří pohodovou kancelář v naší firmě? 

Podle mě jsou to smysl pro humor, přátelskost a týmovost, co dělají atmosféru v naší kanceláři opravdu pohodovou. Tady v MEMOS Software máme týmového ducha, a to je super. Chodíme například společně na obědy, samozřejmě nezapomínáme vzít s sebou i nováčky, aby se rychle zapojili do kolektivu. Naší tradicí už se stal pravidelný páteční oběd, kdy jdeme všichni společně do restaurace a panuje uvolněná nálada. Někdy si vezmeme s sebou i nějaké společenské hry. Naší oblíbenou karetní hrou jsou ‚Karty proti lidskosti‘. 

Jak podporuješ udržování dobrých pracovních vztahů v týmu, kde jsou čtyři ženy a přibližně šedesát mužů? Máš nějaké speciální “rituály”, které vám pomáhají nastartovat den? 

Abych řekla pravdu, na pracovní prostředí s převahou mužů jsem zvyklá, protože v převážně mužském kolektivu jsem pracovala i dříve. Každopádně v Memosu se mi zbořily všechny dosavadní mýty o “ajťácích”, tady jsou hodní, milí a vtipní kluci, a když se v práci cítíte dobře a každý den se do ní těšíte, je to pro vás silná motivace dělat i něco navíc pro ostatní. Já osobně moc ráda peču, nosím klukům do práce ochutnat, a tak vznikly společné MEMOSí snídaně. Ráno se my ranní ptáčata sejdeme v kuchyňce, dáme si něco dobrého k jídlu, kávu, čaj, uděláme i pro pozdější příchozí “překvápko” a trochu si popovídáme a nastartujeme se do pracovního režimu.
 

Také si dávám záležet na drobných pozornostech, aby se každý cítil v kanceláři dobře. Vyrábím např. do kanceláře dekorace, které můžete vidět na recepci či jídelních stolech, starám se o živou květenu v kancelářích. Když vidím, že někdo má špatný den, snažím se ho trochu povzbudit, ať už milým slovem nebo třeba nějakou sladkostí z mého tajného šuplíku. A to platí i opačně, když jsem naopak smutná já, kluci mi to vrací a snaží se mě rozveselit.  Snažíme se trávit čas spolu i mimo práci, což posiluje naše vztahy. Pořádáme fotbalové zápasy nebo motokárové závody, kdy přátelsky soupeříme s naší dceřinou společností eWay-CRM. Občas se sejdeme jen tak večer po práci na pivko a alespoň jednou do roka pořádáme nějakou firemní akci, kde mohou naši zaměstnanci vzít i své rodinné příslušníky. Naposledy to bylo v září u příležitosti oslavy 20 let výročí naší firmy, která se odehrála na závodišti v Chuchli. Jsem ráda, že jsme v Memosu vytvořili prostředí bez pracovních konfliktů, kde si všichni rozumíme. To všechno totiž pomáhá udržovat dobrou pracovní atmosféru v kanceláři. Musím za to pochválit hlavně našeho CEO Andreje, který kolegy do našeho týmu pečlivě osobně vybírá.  

 Tvojí pracovní náplní je také přivítání nových kolegů do našeho MEMOSího týmu. Jak se staráš o to, aby se dobře adaptovali a zapadli do kolektivu? 

Jako office manažerka je jednou z mých hlavních úloh také zajistit, aby se noví kolegové v MEMOS Software rychle zorientovali a cítili se tu jako doma. Udělám s nimi vždy takové uvítací kolečko, kde jim ukazuji celou kancelář, vysvětlím, kde co najdou a seznamuju je s celým našim zázemím. Samozřejmě je také představím ostatním kolegům v týmu. Zvlášť první měsíc, kdykoliv mám chvilku, zajdu za nováčky, abych se zeptala, jestli je všechno v pořádku, a zda něco nepotřebují. Naše nové kolegy také vždy v co nejkratší době vyfotíme a dáme jejich fotku na naše týmové platformy, aby všichni věděli, s kým v týmu spolupracují, protože řada našich kolegů jsou externisti, nechodí do práce každý den a nemají tak možnost se s nováčky setkat “naživo”. 

 Aničko, ty máš v MEMOSu také na starost přípravu firemních akcí včetně team buildingů. Mohla bys mi říct víc k tomu, jak se snažíš podpořit týmového ducha prostřednictvím těchto akcí? 

Ano, organizace team buildingů a firemních akcí patří mezi mé úkoly. Pravidelně pořádáme např. narozeninovou párty. Vždycky na to upeču nějaký dort, objednám různé dobrůtky, něco připravím i doma. Všichni se pak sejdeme, popřejeme těm, kdo slaví, a každý dostane i malý dárek. Myslím, že společnými narozeninovými oslavami podporujeme týmového ducha a hlavně se všichni osobně blíže poznáme, protože na párty často přijedou i naši externisti, pracovní záležitosti se tak mohou probrat osobně a v dobré náladě.  

 Kromě narozeninových oslav, plánuješ v nejbližší době nějakou speciální akci pro své kolegy? 

Další větší akcí, kterou máme teď v plánu, je každoroční vánoční večírek, který bude letos 1. prosince. Snažíme se každý rok vymyslet něco originálního, aby to bylo pro všechny zábavné a aby to byla opravdu nezapomenutelná akce. Aby to bylo trochu namáhavé fyzicky, když kluci stále sedí za počítačem. A vždy si s kolegyní Ivou dáme záležet na výběru dobrého menu, protože “ajťáci” mají velice vytříbené jazýčky.  

Podobné články

Líbil se vám článek?
Sdílejte ho na sociálních sítích

Autor článku:

Martin Dušek

Martin Dušek

Marketingový ředitel
Datum zveřejnění: 19.11.2023